| Contact | Bestuur | Sponsors | Ledenlijst | Gratis voor leden |
LEDEN
Login
Paswoord

Paswoord vergeten?

Vepec! Mijn eerste herinnering dateert van de jaren tachtig.

Wie zegt dit over VEPEC?
 
 
 
 

Michel Van Bavel
CEO Van Bavel Business Gifts

Ik ken VEPEC al van voor VEPEC bestond. Mijn vader was een actief lid van Panel P, meer dan twintig jaar geleden een prille voorloper van de Vereniging voor Promotie en Communicatie. Hij kwam regelmatig thuis met boeiende verhalen over de interessante mensen die hij ontmoette op de avonden van Panel P.

Networking was toen een nieuw woord dat we voor alle zekerheid nog niet gebruikten, maar we deden er wel aan, natuurlijk. Toen al was networking broodnodig in onze branche.
Panel P verdween, VEPEC kwam en daar zijn we vandaag nog altijd heel blij mee. VEPEC zag al snel in dat vrienden en collega’s ontmoeten leuk was, maar dat spannende en verrassende evenementen organiseren om die ontmoetingen meer zin en kleur te geven, alles nog mooier maakte. Mij zie je de komende maanden vast wel op de avonden van VEPEC. Jan Bax en het bestuur werken gedreven aan de programmatie en zorgen keer op keer voor een rebelse en kritische noot. In de nieuwsbrief vind ik een resem van informatie van bedrijven die dagelijks evolueren en schitterende projecten realiseren. VEPEC houdt mij up-to-date in de wereld van communicatie en publiciteit. De groten uit de sector in België zijn er geregeld bij, waarom u niet!

Guy Salens
Afgevaardigd Bestuurder Salens Communicatie

Vepec! Mijn eerste herinnering dateert van de jaren tachtig. Reclamefilms verorberd en liters bier gedronken met de laatstejaars van het Sint-Lucaspaviljoen. De vertrouwde cocoon van de school even ontvlucht, een allereerste kennis-making met het reclamewereldje , en een rare jongen met bokkensprongen op het podium. Maar het smaakte naar meer (ook het bier trouwens). Was dit nu de wereld waarin we terecht zouden komen?

Ondertussen, een kwart leven verder, is Vepec nog altijd springlevend. Ik heb het soms intens meegemaakt, maar ook wel lange tijd genegeerd - te druk, geen zin? Het maakt niet veel uit: Vepec staat er nog altijd, het is een identiteit geworden in het Belgische communicatielandschap, gegroeid dankzij een enthousiast bestuur. Eindelijk iets anders dan de saaie blauwe, grijze en zwarte-maatpakken-netwerk-avonden. Mag het iets meer kleur hebben aub? Een kleurrijke mix van beroepen vind je inderdaad bij de leden van Vepec. Vandaag wil ik mee aan die kar trekken. Misschien komen we elkaar eens tegen op een Vepec-avond? De verloren zoon is terug.

Tot Vepec!

Gerard Van Os

Anders dan in de meeste sinterklaasliedjes, geldt in zakelijke communicatie: wie braaf is, krijgt niks. Wie mat of tam – niet toevallig palindromen – communiceert, mist effect. Wie zijn doelpubliek niet een beetje aanport, laat kansen liggen.
Vepec heeft een reputatie van vakkundige én stijlvolle stouterigheid, met een programma
dat je alert houdt en ook op lastige vragen een antwoord zoekt. Vepec houdt de vinger aan de pols van de communicatiebranche en wie de programma's bijwoont, zit op de eerste rij om te horen wat er aan het handje is. Daar steekt een mens iets van op.
Heel vaak wordt de kwaliteit van een ondernemer bepaald door de kwaliteit van het netwerk dat hij of zij ontwikkelt. Hoe rijker geschakeerd dat netwerk is, hoe fijner het klankbord waar zij kunnen op terugvallen. Dat verklaart het succes van de allerhande vakverenigingen én van meer algemene verenigingen als de kamers van koophandel. Voor veel ondernemers is communicatie echter een blinde vlek. Omdat ze niet voltijds en beroepshalve met zakelijke communicatie bezig zijn, vergeten ze ook rond die discipline een netwerk te ontwikkelen. En da's een beetje jammer, want van communicatieprofessionals kan je als manager nog eens wat leren.
 

Herman Verwimp
Corporate Marketing Directeur
Gijbels Group
Opglabbeek

Een mens heeft na enkele jaren in het vak wel eens het gevoel dat hij alles gezien heeft, of minstens denkt gezien te hebben. Dit waanbeeld wordt helemaal een illusie wanneer je Vepec van nabij volgt.
Vepec durft, Vepec heeft “ballen aan zijn lijf”.
Geschapen naar het evenbeeld van de geestelijke vader vermoed ik. Maar ondertussen gedragen door een hecht team echte vrijwilligers. Mensen die grenzen verleggen wanneer het kan en moet. Niet zomaar voor de sensatie, maar wel op het ogenblik dat in de wandelgangen al volop over het thema gesproken wordt, en niemand anders er over durft of wil spreken.

Op zo een moment ben je gelukkig dat Vepec er is, en ga je uitkijken naar de volgende Vepec afspraak. Of vloeken dat je het alweer eens niet zal halen om één van de tegensprekelijke debatten van Vepec bij te wonen.
 

Chris Van Roey
The House

Er bestaan een massa internationale, nationale en regionale verenigingen die zich bezighouden met communicatie, marketing, promotie, brand activation en noem maar op. Een consolidatie-beweging zou voor iedereen hier welkom zijn.
Met VEPEC als een illustere uitzondering.
Het buitenbeentje. De kritische vereniging met die andere invalshoek. De lichte (en soms zware) satire. De events die verfrissend zijn. De loyale groep van leden die telkens weer de wereld gaat veranderen bij de nabespreking.
VEPEC verenigt de 'crazy' ones, en daar hoor ik graag bij.
Want de tekst van die befaamde tv-spot zindert nog steeds na: "Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do ".
VEPEC, doe zo voort...
 

Mark Van Bruggen
Marketing Manager
Synergie Interim

‘Navelstaren is voor mij zowat de grootste zonde in ons marketing- en communicatievak. Je weet en voelt niet alles zelf, je kunt noch mag alles uit je eigen duim blijven zuigen.
Ervaring delen, andere meningen capteren,
nieuwe invalshoeken ontdekken, dat lukt niet in je eigen bureautje.
Regelmatig een dosis Vepec helpt daarbij.
Never say never, maar ik mis zelden een Vepec-avond.
Hoe meer ervaring, meningen en invalshoeken ik daar tegenkom, hoe beter. Meteen een goede reden voor vele collega's om ook lid te worden én om een keertje meer af te komen?