De Gouden Welp in woord en beeld

Belgen aan het feest in Cannes (2015)

Met in totaal 14 ‘Lions’ in hun bagage hadden de Belgische reclamebureaus na het jongste ‘Cannes Lions International Festival of Creativity’ reden tot feesten. BBDO kreeg met twee keer zilver – in de categorieën ‘Radio’ en ‘Direct’ – en twee keer brons – in de categorie ‘Direct’ – de meeste beeldjes, één meer dan LDV United dat twee zilveren leeuwen – in de categorieën ‘Promo & Activation’ en ‘Direct’ – en één bronzen leeuw – in de categorie ‘Cyber’ – won. Happiness zag haar campagne voor de Peruviaanse Liga tegen Kanker bekroond met goud in de categorie ‘Promo & Activation’ en behaalde in dezelfde categorie ook nog een bronzen leeuw. Publicis keerde terug naar huis met een zilveren en een bronzen leeuw en ook DDB mocht een zilveren leeuw mee naar huis nemen. Duval Guillaume en Famous wonnen, tot slot, elk een bronzen leeuw.

 

Winnaar Gouden Welp 2014

 

 

In 2014 won 20Something de achttiende Gouden Welp voor de reclamefilm ‘Went too fast. Gone too soon.’ die het jonge bureau in opdracht van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid creëerde.

 

 

 

De winnende campagne:

Laureaten Gouden Welp 2003-2013

2013 ‘Stress Doll’ – De Lijn/Famous

2012 ‘Bikers’ – Carlsberg/Duval Guillaume Modem

2011 ‘Equal Pay Day’ – Zij-kant/Mortierbrigade

2010 ‘Who took my badjas’ – Belgacom/VVL BBDO

2009 ‘Leven in Antwerpen’ – Stad Antwerpen/LDV United

2008 ‘The Producer’ – Studio Brussel/Mortierbrigade

2007 ‘Peper & Zout’ – Expekt.com/LDV United

2006 ‘’Humo Liegt’ – Humo/Mortierbrigade

2005 ‘Studio Baptiste’ – Studio Brussel/Duval Guillaume Antwerp

2004 ‘Typewriter’ – Dexia/Duval Guillaume

2003 ‘Little Boy’ – Zazoo/Duval Guillaume121

Contacteer ons

U heeft een ei, of wil ons gewoon laten weten hoe goed we wel zijn? Dat kan in beide gevallen:

Sending

©2015 een creatie van Vepec

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?